Khamis, 26 Januari 2012

Kebangkitan Dari Rapuh thank u Allah


Kejatuhan Ku

kejatuhan aku dulu membuatkan aku lemah.. seperti aku xda tangan and kaki..
hampir setiap malam aku mengalirkan airmata buat Dia..
Dia yang tinggalkan waktu aku amat amat memerlukan dia..
Kepayahan hari hari aku mmbuatkan aku bertambah tambah rindukan dia..
ingin bersamaanyaa..
aku nak share semua problemku dengan dia tapi di mana dia??


aku seperti tersungkur di hempap kayu lagi..
betul betul aku xberdaya kerna setiap hari ku.. aku share dengan dia setiap problem ku dia tahu..
aku cegeng.. aku lemah.. aku bersandarkan dia.. 
menangis sahaja yang mampu ku lakukan.. menangis kurangkan beban di hati ku..


Kebangkitan Keyakinan Aku 

aku berfikir sampai bila aku begini?? aku xda cara lain lagi ka untuk lupakan semua ne??
Allah itu maha bijaksana.. Maha penyayang..
pernah ka kamu dengar cerita Nabi Ibrahim meninggalkan siti Hajar di tengah tengah
padang pasir di atas perintah Allah?? di sana di buktikan bahawa kita xpatut
bergantung pada orang lain.. meskipun suami.. Kerna Kita haruslah bertawakal dan
berserah segalanya pada Allah.. Kerna Allah la yang berhak ke atas hamban hambanya..
xda kuasa yang lebih besar dari kuasaNya..


Ya Allah khilaf sungguh aku..
aku simpan di hati ku untuk mengadu dan berserah pada hamba biasa..
sedangkan kau pencipta ku.. tempat ku meminta.. tempatku bergantung..
Sejak dari itu aku kuatkan diri ku untuk berdiri lagii..
aku bukan seperti ini yang menangis terus tanpa bahagia..
aku BANGKIT dari kelukaan aku..
Setiap yang di uji buat ku ada hikmahnya.. untuk mengingati mu Ya Allah..



# para blogger aku share benda ne bukan sebab aku nak share kesedihan aku tapi aku nak share kat korang bahawa dalam dunia ne kita harus bergantung pada Allah and belajar untuk Redha.. 

klik here

assalamualaikum

2 ulasan:

leave ur comment..
thanks :)